Tegner og kvinderne set af Suste Bonnen

06/2-2016

01/5-2016

Suste Bonnen er, udover at være en af landets dygtigste fotografer, også billedhugger (Agnete og Havmanden), og derfor er hendes tilgang til billedhuggeren Rudolph Tegners værker helt særlig, da hun både betragter med fotografens refererende øjne og billedhuggerens blik for detaljer og form.

Fokus rettes mod skulpturerne fra årene omkring 1915, hvor Rudolph Tegner virkede og skabte en række markante og vitale værker.

Det er især i de værker, hvor Tegners holdning til forholdet mellem kønnene skinner igennem, Suste Bonnen fortolker i form af sort/hvide fotografier, der viser menneskekroppen i de samme positurer som Tegners værker.

Se filmen om tilblivelsen af Suste Bonnens fotografier til udstillingen “Tegner og kvinderne set af Suste Bonnén”.

Udstillingen har været vist på Rudolph Tegners Museum & Statuepark og Ribe Kunstmuseum.