Undervisningstilbud til børn og unge
velkommen

Undervisningstilbud til børn og unge

Vi byder skole- og gymnasieklasser og elever fra andre uddannelser velkommen til en enestående, lærerig og hyggelig oplevelse. I kan besøge vores unikke museum på egen hånd, men I kan også booke en omvisning og benytte jer af museets undervisningstilbud.

Folder_Omvisninger og undervisningstilbud for børn og unge på Faaborg Museum 2018

Bliv overrasket, stimuleret – og lidt klogere på kunsten! Vi glæder os til at se jer, og vi giver gerne gode råd forud for jeres besøg, som er gratis for både børn og voksne.

Faaborg Museums samling kan bruges på mange måder i forbindelse med undervisning for børn og voksne. Det er vores ønske, at værkerne bruges i undervisningsaktiviteter, som både belyser tiden, hvor værkerne blev skabt, og også trækker tråde til nutiden og til børnenes og de unges hverdag. Der er mange muligheder for at supplere den daglige undervisning i fagene billedkunst, dansk, matematik og historie. Samtidig kan både museumsbygningen og værkerne inspirere til kreative opgaver.

Pga. omstruktureringer i museets administration er bookingen sparsomt og uregelmæssigt bemandet i øjeblikket. Mail gerne til info@faaborgmuseum.dk, så vil medarbejderen kontakte jer pr. mail – eller pr. telefon, når denne er bemandet.

Booking-tidsfrist for intro/omvisning er 14 dage før aktuel dato.