I skøn forening – Faaborg Museum 1915

Bog, indbundet.
Forlag: Faaborg Museum

sss

I skøn forening – Faaborg Museum 1915 Sidetal: 304 sider Sprog: Dansk Udgivelsesdato: 2015 Bog, indbundet. Forlag: Faaborg Museum ”I skøn forening” er udformet som en antologi med 11 mangfoldige bidrag af blandt andre fhv. museumsdirektør for Faaborg Museum, Gertrud Hvidberg-Hansen, tidl. overlæge og lokalhistoriker Flemming Brandrup, amerikansk forfatter og arkitektur-ekspert Michael Sheridan og kunsthistoriker Hanne Raabyemagle. Der tegnes et portræt af en ung Carl Petersen, relativt uprøvet arkitekt indenfor sit felt, der udviklede sig med sit mesterlige og opsigtsvækkende værk af den moderne, klassicistiske Faaborg museumsbygning til en fremtrædende skikkelse indenfor dansk bygningskunst i begyndelsen af 1900-tallet. Bogen er en øjenåbnende vandring gennem museet med fokus på såvel den mindste detalje som de store linjer. Bogen er rigt illustreret. ”I skøn forening” er publiceret som en markering af 100-året for indvielsen af Faaborg Museum.